Napajanje električnih vozil: VARTA AGM xEV
Baterijska električna in hibridna vozila postajajo vsako leto bolj popularna. Ker večina izmed njih še vedno uporablja 12V akumulator, to prinaša nove izzive v odvisnosti od posebne vrste pogona. Električna vozila (EV) so razvrščena po njihovi stopnji električnega napajanja. Poleg običajnega motorja z notranjim zgorevanjem (ICE) so tri glavne vrste električnih vozil: Hibridno električno vozilo (HEV), priključno hibridno električno vozilo (PHEV) in baterijsko električno vozilo (BEV). V podjetju VARTA imamo ime, ki pokriva vse: xEV.
xEV: ena rešitev za vsa EV
Osnova tega enostavnega sistema okrajšave je pripona "EV" za "električno vozilo", ki se nanaša na električni motor, ki je prisoten v vseh konceptih. "x" je nadomestna oznaka za podvrsto EV, npr. BEV je baterijsko električno vozilo, HEV je kratica za hibridno električno vozilo, PHEV pa za "Plug-in Hybrid Electric Vehicle" (vtično hibridno električno vozilo).
BEV - baterijsko električno vozilo
Vozilo brez motorja z notranjim zgorevanjem, ki deluje samo na električni pogon in ima veliko visokonapetostno litij-ionsko baterijo za shranjevanje električne energije |
|
HEV – hibridno električno vozilo
Vozilo, ki ima poleg motorja z notranjim zgorevanjem kot glavnega pogona tudi električni motor in majhno visokonapetostno pogonsko baterijo, ki omogoča vožnjo na povsem električni pogon na kratke razdalje |
|
PHEV – vtično hibridno električno vozilo
Razširitev izvedbe HEV. Omogoča, da se tudi pogonska baterija polni prek polnilne postaje/Wallbox. Visokonapetostna baterija je običajno večja kot pri izvedbi HEV, zato je na povsem električni pogon možno prevoziti daljše razdalje |
|
Pomen 12V akumulatorjev v EV
12V akumulatorji ostajajo pomemben del kateregakoli vozila – tudi električnih vozil. Potrebni so za zagon EV, nizkonapetostno napajanje je potrebno tudi za vožnjo in v sili oz. v primeru okvare visokonapetostne baterije. Uporabljajo se tudi kot drugi vir napajanja, da je zagotovljeno neprekinjeno delovanje kritičnih varnostnih sistemov, kot sta ABS in ESP, tudi v primeru izpada visokonapetostne baterije. Potrebni so tudi za aktiviranje visokonapetostnega pogonskega sklopa in podporo vseh električnih porabnikov, ki potrebujejo napajanje ob izklopljenem vžigu, kot so sistem centralnega zaklepanja, sistemi za zaščito pred krajo in brezžične posodobitve.
Na vaši strani – z baterijami AGM svetovnega razreda
Statistična obdelava, ki jo je izvedel klub ADAC, je pokazala, da so izpraznjeni 12V akumulatorji eden izmed glavnih vzrokov odpovedi EV. Različni dejavniki obremenjujejo akumulatorje nad njihovimi zmogljivostmi. Tehnologija AGM je najbolj robustna izbira za zahteve EV in dokazuje svojo zanesljivost v milijonih različnih vozil in aplikacij s sistemi zaustavitve in zagona. Omogoča impulzno izrabo napajanja, ki zagotavlja električno napajanje v nujnih primerih, ter velike ciklične zmožnosti uporabe in globokega praznjenja. Baterije so tudi varnejše v primerjavi z litij-ionskimi baterijami in poplavljenimi baterijami zaradi dobre odpornosti na previsoko in prenizko napetost, odpornosti na puščanje in izredno blagega odziva v primeru notranjih kratkih stikov. Z razvojem električnih vozil se lahko uporaba 12V akumulatorja spremeni v odvisnosti od modelnega leta. Tudi vozila, ki so sprva uporabljala tehnologijo SLI, lahko med svojim življenjskim ciklom preidejo na tehnologijo AGM. Portfelj naših baterij pokriva že 90 % vseh EV. Pokritost pa še naprej razširjamo in stabiliziramo.
Ste strokovnjak? Obiščite na VARTA Partner Portal za več informacij.